تاثیر شگفت روحیه مثبت در بهبود بیماری ها

مطالب بروز و جالب,هر چی دلت بخواد,مطالب جالب,مطالب بروز,رضا احمدی سلماس,مطالب بروز , جالب و خواندنی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تاثیر شگفت روحیه مثبت در بهبود بیماری ها

 ترکیبات ترشح شده از غدد درون ریز بدن ما می تواند تحت تاثیر افکار و احساسات ما قرار بگیرد.

 

به خصوص هنگامی که افکار ما با اضطراب, بیقراری, اشتغالات ذهنی, افکار وسواس گونه و افکار ناخوشایند و ناراحت کننده همراه باشد. البته این مساله به این معنا نیست که افکار ما به صورت خودآگاه روی ترشحات تاثیر می گذارند, بلکه به صورت عمومی روی بدن ما تاثیر دارند و به طور غیرمستقیم ترشحات غدد درون ریز را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

غدد مترشحه, تحت تاثیر فرماندهی مغز انسان هستند. این غدد می تواند تحت تاثیر مسائل گوناگونی از جمله یک بیماری قرار بگیرند. داشتن روحیه مثبت یکی از فاکتورهایی است که روی این غدد تاثیر می گذارد. در بررسی ها و پژوهش های مختلف نشان داده شده که عملکرد غدد ترشح کننده فردی که روحیه و نگرش مثبتی دارد, به صورت متعادل انجام می شود. این تنظیم متعادل مربوط به ترشحات و هورمون های محور هیپوفیز, غدد فوق کلیوی و تیروئید است. ترشحات غدد نامبرده تحت تاثیر روحیه مثبت قرار می گیرند. به این صورت که اگر روحیه و افکار ما مثبت باشند تاثیر گذاری آنها به گونه ای است که این غدد به شکل نرمال و طبیعی به کار خودشان ادامه می دهند. گاهی یک بیمار اعتقاد خاصی به یک نوع درمان, یک دارو و شیوه درمانی یک پزشک دارد و قطعا این مساله کمک شایانی به بهبودی فرد می کند. خیلی از مراجعان و بیماران در انتخاب پزشک سلیقه خاص خودشان را به کار می برند و بیمار در این زمینه حق انتخاب دارد. نگرش بیمار به نوع درمان و نوع دارو و اثر گذاری مثبت پزشک در ذهن بیمار می تواند به روند درمان کمک کند و احتمال بهبودی را بالا ببرد و همچنین بر عکس. اگر بیماری نسبت به نوع و روش درمان حالت تدافعی داشته باشد و اعتقاد چندانی به شیوه درمانی نداشته باشد طبیعتا نتایج خوبی عایدش نخواهد شد. علی رقم اینکه به لحاظ فیزیولوژیکی, آن درمان کاربرد خودش را داشته باشد.

در تحقیقات و پژوهش های انجام شده, ثابت شده است نگرش مثبت نسبت به یک نوع درمان, یک نوع دارو و یک نوع متخصص, درصد احتمال بهبود را تا حد زیادی افزایش می دهد.




:: برچسب‌ها: تاثیر شگفت روحیه مثبت در بهبود بیماری ها , ضد افسردگی , بهبود بیماری ها بدون دارو ,
:: بازدید از این مطلب : 1387
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : رضا احمدی
ت : پنج شنبه 28 آذر 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
موبایلتو شارژ کن